follow kembi okey ! tinggalkan jejak korang di shoutbox supaya kembi senang nak usha blog korang !

kalau suke like jew

Monday, 1 August 2011

Puasa and Terawih

assalamualaikum..

hari ni kembi nak citer tentang Puasa
puasa di bulan Ramadhan..
maksud puasa ialah menahan diri daripada melakukan perkara yang membatalkan puasa dari terbit fajar hingga terbenamnya matahari..
maksud Ramadhan ialah panas terik..
pembaca semua tahu tak ?
bila bulan ramadhan kita akan berasa panas kan?
kerana bulan ramadhan adalah bulan panas terik

hari ni kembi nak citer tentang kehidupan kembi semasa puasa
hari ni adalah hari pertama kembi berpuasa
kembi bangun untuk bersahur lebih kurang pukul 5 pagi..
selepas tu bersiap ke sekolah
tadi selepas kembi siap
entah bagaimanala kembi tertidur kat atas kusyen
punyalah baik landing punyer.
kembi terjaga lebih kurang pukul 7.10 minit..
terlambat nak pergi sekolah..
sampai je kat sekolah,,
kembi kena tahan oleh pengawas..
malu!!
tak pernah kembi kena tahan sebab lewat
kali pertama kembi lewat ke sekolah..
lepas balik je sekolah
kembi terus je tidur..
sampai nak berbuka barulah nenek kembi kejutkan..
hehehe :)
kembi tidur lena sangat. yelah kembi tak cukup tidur..
lepas kembi siap-siap.
kembi ke surau nak terawih..
surau kembi buat 23 rakaat..
but kembi buat 8 jew..
penat dan lenguh nak berdiri lama-lama..
rasa seronok kalau ada kawan-kawan yang temankan
kembi rasa seronok sangat dapat berpuasa hari pertama..
kawan-kawan kembi ada yang tidak dapat berpuasa pada hari pertama..
hari ahad kembi dah ke surau buat terawih

lepas berpuasa mesti nak raya kan?
kembi harap dapat balik rumah maklong
nak jumpa sedare mare kembi..
nak balik kedah..
yahoo!!!
ipoh??
nak balik juga.. kenapa?
dapat duit raya banyak..
kembi ni asyik fikirkan duit raya jew..
heheheh :)




Terima kasih sebab sudi membaca sampai habis

No comments: